onsdag den 4. december 2013

Signeret jule boggave?






Pernille Juhl,  (Pr foto)



GRÅSTEN: Gurli Nielsen   i Gråsten Boghandel,  får  på lørdag besøg af forfatter Pernille Juhl,  der har skrevet en Romann om en krigs- og kærlighedshistorie, som foregår under første verdenskrig. Romanen er  meget aktuel i forbindelse med et hundrede året for en af de værste begivenheder i verdenshistorien. Forfatteren er af sønderjysk slægt og er stærkt inspireret af sin farfars dagbøger, som han trofast førte under krigen. ’Vent på mig, Marie’ er en bevægende historie, som giver et billede af tiden og de mange skæbner under krigen både ved fronten og hjemme i Sønderjylland.  Pernille Juhl, er 50 år og  skriver om sig selv: Energi er vigtigt for mig. Lige siden gymnasietiden har jeg været kendt som den, der havde fuld fart på – og masser af energi. Det betyder meget for mig at give andre energi og modtage energi fra andre. I mange år har jeg fået energitilskuddet fra arbejdet som leder. Senere i livet har jeg fundet ud af, at min indre energikilde også næres ved at skrive. Jeg vokser og kan give endnu mere tilbage.

Forfatteren præsenterer inden besøget i Gråsten Boghandel sin bog på Gråsten Bibliotek klokken 10:00  


Et uddrag fra bogen: 
Graasten 1. august 1914 ”Anders fik hjertebanken, da han nærmede sig banegårdspladsen. Han stod stille med cyklen og skuede ud over pladsen. Stirrede på en utrolig masse mennesker, der mindede ham om summende bier. Så tog han en dyb indånding og arbejdede sig frem til opslaget, som var genstand for alles opmærksomhed. Plakaten var rød. Han havde naturligvis allerede gættet, hvad den ville forkynde. Ikke desto mindre var det, som fik han en knytnæve i brystet, da han først stod der. Bogstaverne flimrede. Informationen var helt enkel, men han måtte alligevel læse den flere gange. Forfærdelsen indtog kroppen, og den blev blytung og umulig at flytte.