Pressemeddelelse fra Danfoss
Den kommercielle filmfestival
”Cannes Corporate Media & TV Awards” har netop kåret det seneste års bedste
globale imagefilm. Danfoss vandt den såkaldte ”Silver Dolpin” med den danske
instruktør Christoffer Boe’s film.
Mette Refshauge. Foto danfoss |
”Vi er rigtig glade for at modtage prisen. Vores ambition var at samle den store, fremadrettede fortælling om Danfoss og den forskel, vores løsninger og produkter gør for moderne samfund og for fremtiden. Samtidig skulle filmen skille sig ud fra mængden af imagefilm og have international gennemslagskraft.
Prisen her er et klart bevis på, at vi er lykkedes med det,” siger Mette Refshauge, koncerndirektør for kommunikation og branding hos Danfoss.
Scene fra filmen-foto Danfoss |
I den knap 10 minutter lange film møder man blandt andet en amerikansk farmer, en tysk ingeniør, en kinesisk embedskvinde og en russisk VVS-installatør. Igennem disse hovedroller viser filmen en række af de sammenhænge, Danfoss-produkter indgår i kloden rundt. Opgaven med at vise Danfoss-produkterne på film var en udfordring, fortæller filmens instruktør, Christoffer Boe:
”Ideen med filmen er at sætte Danfoss’ mange produkter og stærke tradition for innovation ind i en konkret kontekst for almindelige mennesker. Hvordan bliver mennesker rundt i hele verden berørt og hjulpet af Danfoss’ produkter? Udfordringen er jo, at Danfoss på mange måder er en af verdens usynlige hjælpere – produkterne gemmer sig inde i huse, under jorden, i produktionshaller – hvor de færreste ved, at de er der. Det prøver vi at vise i filmen.”
Se filmen her
Danfoss har vundet i konkurrence med i alt 772 film, der deltog i årets kåring. Cannes Corporate Media & TV Awards afholdes årligt i den franske filmby og anses for at være verdens førende konkurrence for imagefilm. Juryen, der vælger de vindende film, består af både instruktører, producenter, universitets- og reklamefolk.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar