Ændring af Brillevej - Brovej til lysregulering som gør det muligt at svinge til venstre. Bill: Sdb kommune projekt materiale |
GRÅSTEN/ EGERNSUND: På Teknik og
miljøudvalgets møde tirsdag den 3.
marts, skal der træffes beslutning om et
projektforslag, som omhandler
trafiksaneringen på Brovejen der fører over Egernsudbroen . I Projektet vil
kommunen ændre de nuværende 4 kørebaner til 2 kørebaner. Dette kan man
afholde over afsatte anlægsramme på 0,6
mio. kr. som er med budgetaftalen
2017-20.
Forslaget om indsnævring til 2 vognbaner
vinder ikke gehør i Egernsund. Hvor borgerfoeningen har indsamlet underskrifter for og imod indsnævringen.
Her har 459 (82 %) skrevet under på de
var imod indsnævringen og kun 91 (18%) for indsnævringen. Teknik og miljøudvalget har besluttet at ændre
fra 4 til 2 kørebaner på deres møde den 5. februar 2020
Billedet viser hvor der etableres nye cykelramper. Bill: Sdb kommune projek |
Forbedring for cyklisterne.
Samt forbedre forholdene for cyklisterne
ved at rykke afkørslen mere mod Gråsten og den af cyklisterne selv etablerede
jord op og nedkørsel skal gøres ubenyttelig med hegn og beplantning. Nu er der
kun et lavt autoværn. Som cyklisterne løfter cyklen op over og bruger derefter
nedkørslen. Kan først
komme med i budgetlægningen 2021-24.
De
fire tiltag som der skal tages stilling til er:
Første er hastighedsbegrænsning mellem Sildekulevej (Alnor) og
Skovgade (Egernsund)
For strækningen mellem Sildekulevej og
Skovgade i øst anbefaler forvaltningen, at hastigheden nedsættes til 70 km/t på
hele strækningen fra de nuværende 80 km/t.
Det andet er montering af vognbaneledere på Egernsundbroen
En strækning på 320 meter på Egernsudbroen
som et supplement til spærrelinjen, monteres vognbanedelere.
Det
tredje er etablering af
signalanlæg ved Brillevej/Brovej som vil gøre det muligt at foretage
venstresving på Brovej. Forslaget Ikke med i budgettet 17-20
Og
det fjerde tiltag er etablering af nye cykelramper i den vestlige ende af
Egernsundbroen. Er ikke med i budget 17-20
Relateret artikler:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar