Detailhandel: Acceleration i fald på omsætningen i bagerforretningerne til 5,8 procent i de
første 10 mdr. 2015 i forhold til de
samme 10 måneder i 2014 sætter bagerne yderligere under pres.
Og faldet skyldes uden tvivl, supermarkedernes aggressive markedsføring af brød produkter på prisen. Går man yderligere et år tilbage og sammenligner de samme 10 mdr. i 2013 med 2014´s 10 første måneder, var omsætningsfaldet på 2,9 procent, så der er tale om en fordobling af procent tabet.
Der er samlet tabet i 3 års perioden 2012 –jan-okt. og til 2015- jan- okt. 11 procent point. Det samlede index for bagerforretninger hvor året 2010 er sat il 100 er 2015 nede på 80. I faste priser et omsætningsfald på 20 procent over en 5 års periode.
Og faldet skyldes uden tvivl, supermarkedernes aggressive markedsføring af brød produkter på prisen. Går man yderligere et år tilbage og sammenligner de samme 10 mdr. i 2013 med 2014´s 10 første måneder, var omsætningsfaldet på 2,9 procent, så der er tale om en fordobling af procent tabet.
Der er samlet tabet i 3 års perioden 2012 –jan-okt. og til 2015- jan- okt. 11 procent point. Det samlede index for bagerforretninger hvor året 2010 er sat il 100 er 2015 nede på 80. I faste priser et omsætningsfald på 20 procent over en 5 års periode.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar