Pernille Refshauge foto Sdb. komm. |
ERHVERV: Pernille
Refshauge bliver leder af Sønderborg Kommunes nye Erhvervsservice. Hun kommer
med en bred erfaring fra det private erhvervsliv samt egen virksomhed.
Erhvervsservice får en central placering i Sønderborg, hvor den inden for de
næste par måneder rykker ind i det tidligere turistbureau på Rådhustorvet.
Som leder af
Sønderborg Kommunes Erhvervsservice får Pernille Refshauge ansvaret for at
implementere og eksekvere indsatserne i handlingsplanen ”Sådan skaber vi
erhvervsservice i topklasse”. Planen, der er udarbejdet i et samarbejde mellem
Sønderborg Vækstråd og kommunen, rummer en række initiativer, som bl.a.
erhvervslivet selv har peget på, og den nyder opbakning fra et enigt byråd.
Pernille
Refshauge får ligeledes ansvaret for at etablere og drive Erhvervsservice, som
bliver virksomhedernes direkte indgang til kommunen. Her bliver kerneopgaven at
sikre en enkel og smidig erhvervsservice – hvad enten det gælder
byggesagsbehandling, bosætning eller tiltrækning af arbejdskraft.
Pernille
Refshauge kommer fra en stilling som afdelingschef i Københavns Kommunes
Arbejdsmarkedscenter.
Direktør i
forvaltningen Erhverv, Beskæftigelse og Sundhed, Tim Hansen, ser frem til at
byde Pernille Refshauge velkommen i Sønderborg Kommune: Jeg er glad for, at det er lykkedes os at trække en så stærk profil til
Sønderborg. Pernille kommer med solid erfaring fra både det private erhvervsliv
og den kommunale sektor. Den kan hun trække på i dialogen og samarbejdet med
virksomhederne og i den daglige ledelse af Erhvervsservice, hvor det interne
samspil på tværs af fagområder og forvaltningsstrukturer bliver helt afgørende,
siger han.
Pernille
Refshauge tiltræder stillingen som leder af Erhvervsservice 1. februar 2016. I
den forbindelse veksler hun bopælen i København med en fast adresse i
Sønderborg, hvor hun i forvejen har familiemæssige rødder helt tilbage til
1919, hvor hendes oldefar var møller på Dybbøl.
Hun glæder
sig til de nye udfordringer:
- Det er et
klart mål at styrke Sønderborgs profil som en attraktiv erhvervskommune ved at
skabe de bedst mulige rammer for det lokale erhvervsliv. Derfor ser jeg frem
til, sammen med medarbejderne, at opbygge nogle gode samarbejdsrelationer på
tværs af forvaltninger og andre interessenter, så vi kan sikre virksomhederne
en effektiv, tydelig og visionær erhvervsservice, siger hun.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar