onsdag den 14. oktober 2020

Hjemme Corona testen er der allerede - for nogle

 




GRÅSTEN: Jeg var med i en undersøgelse, fra Statens Serum Institut, omkring udbredelsen af Corona, og i forbindelse med  denne spørge-undersøgelse blev man tilbudt en hjemmetest, for Corona antistoffer.

Jeg modtog pakken i dag med  POST -NORD. Og gik straks i gang med at sætte mig ind i hvordan det skulle foregå. Rene hænder  var vigtige, og inden man med den medsendte finger-prikker skulle prikke hul i fingeren, skulle hænderne  gnides i håndsprit  mindst et halvt minut. 

Når der var prikket hul, var der et lille plastrør med,  hvor blodet løb op i. Derefter skulle det opsamlede blod,  ned i det ene af de to medsendte test kassetter,  hvor der var et lille hul, der skulle så pustes i røret så blodet løb  ned i hullet. Derefter kom der to dråber fra en medsendt saltvandsopløsning  oven i blodet. Så skulle man vente i 15 minutter for at aflæse resultatet i et vindue i testkassetten .   

Resultatet var, hvis testen  var positiv,  havde haft corona, to streger. Var der kun een havde man ikke antistoffer. Var der slet ingen streger, så var testen mislykkes. Den samme procedure  blev gentaget i den anden testkassette. Det er to forskellige antistoffer man tester for med de to kassetter. 

 


 

Jeg kan nu via testen  konstaterer, at jeg ikke har haft Corona. Men Statens Serum Institut understreger, at testen ikke er 100 procent.

Der er ca. en million, som har fået tilbud om at deltage i undersøgelsen, og der er 500  tusinde som modtager testsættet.

 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar