fredag den 3. april 2020

Ahlmannsparkens byggeri holder tidsplanen





Ifølge pressemeddelelse  sdb.

GRÅSTEN: Sønderborg Kommune, skriver i en pressemeddelelse, at der nu er kommet tag på udvidelsen af Ahlmannsparken, som indeholder kultursal og bibliotek og byggeriet går efter planen.
Kultursalen  vender ud mod Ahlefeldvej.
Den nye sal har fået rejst sin spær konstruktionen, og taget er monteret. Yderligere er håndværkerne gået i gang med murværket. Den nye biblioteksdel er også rejst, og bygningen er lukket. Ligeledes er der nu åbnet op ind til den eksisterende sal.

Biblioteks udviddelsen
Biblioteket regner med at åbne sine nye arealer for publikum 1. juli. Den nye kultursal skal efter planen tages i brug i slutningen af september.
 

Stephan Kleinschmidt arkivfoto
 Stephan Kleinschmidt SLP,formand for Udvalget for Kultur/ Idræt/ Turismesamt Handel udtaler:
 Normalt ville man jo holde et rejsegilde på dette tidspunkt. Men det kan vi jo ikke. Jeg vil nu alligevel gerne hylde alles arbejde og indsats. Der er flot fremgang i projektet. Jeg glæder mig til at se det færdige byggeri, og jeg glæder mig til at se Gråstens borgere, foreninger og organisationer tage rummene i brug. Tak til alle, der er i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar