onsdag den 18. maj 2011

Politik af værste skuffe?

GRÅSTEN: Der er penge til legeredskaber på land, men ikke til vandlegepladser. Mange Gråstenere har undret  sig over, da kommunen havde 7.500 indbyggere, havde Gråsten Kommune råd til at sætte en badeponton bro op i Alnor-Strandpark nu hvor kommunen er blevet   ti gange større, så kniber det med pengene.   Nu skal der etableres et bådelaug, som har stiftende generalforsamling den 30. 5 på FördeSchule   nu er opgaven lagt ud til måske nogle få borgere. Men badebroen bliver jo benyttet af  et stort antal borgere i  Gråsten, er det så rimeligt, at Sønderborg Kommune fralægger sig dette ansvar?


Stranden ved Alnor Strandpark, hvor pontonbroen endnu ikk er blevet sat op

Legepladsen i Alnor Strandpark...

6 kommentarer:

  1. Hej Hans Peter.

    Gør som jeg. Meld dig ind i brolauget - så kan du gøre en reel forskel.

    vh/Schlüter

    SvarSlet
  2. Kære Michael Schlüter

    Jeg troede vi havde valgt dig til at kæmpe for sagerne i byrådet, og ikke som medlem af et brolaug i Alnor? Eller er der tale om en afladshandling :-)

    Med venlig hilsen
    Hans Peter

    SvarSlet
  3. Kære Hans Peter.

    Tilsyneladende er det fuldstændig ligegyldigt hvad man foretager sig. Du er bare som udgangspunkt imod og sur. Desuden tvivler jeg på et "VI har valgt dig ind" også omfatter dig.

    Denne sag står jeg 100% inde for. Jeg skal ikke kæmpe for en bro i Alnor i byrådet. Jeg synes ikke det er en kommunal opgave. Men jeg vil gerne være med til at bevare broen i Alnor. Hvis du også vil det melder du dig vel ind i lauget?

    Jeg har ikke behov for aflad. Jeg er ikke i byrådet for at blive valgt igen. Jeg har valgt politik for at være med til at træffe svære beslutninger. Ikke for at blive genvalgt, sådan som vi jo desværre ser at både løsgængerne og socialdemokraterne i stor populistisk stil nu arbejder med. Dem om det.

    Hvad vil du være med til, ud over at klikke lidt med et kamera i ny og næ - og kloge dig uden at have ansvar? Brolauget kunne sagtens bruge dig også.

    Jeg har nu efterhånden rigtig mange gange opfordret dig (og Søren) til at tage kontakt til mig, hvis der er noget I er utilfredse med. Men det er I helt åbenlyst ikke interesserede i. Fred være med det; men det er svært at blive ved med at tage det seriøst at blive kritiseret, uden at blive spurgt om baggrunden. Men det er måske netop forskellen mellem reel journalistik og borgerjournalistik?

    Hans Peter, en gang imellem har du faktisk fat i noget. Hvorfor skal det drukne i alt det andet pjat?

    SvarSlet
  4. Kære Michael Schlüter

    Tak for dit svar.

    Jeg er glad for at vi i Danmark har hemmelig stemme afgivning ved Folketings og Kommunale valghandlinger. Så man ikke skal stå til regnskab omkring hvad og hvem man stemmer på. Så var mit valg nok ikke faldet ud, som det gjorde sidst efter det jeg har oplevet :-)
    Jeg er også i den heldige situation, at jeg hverken er sur eller imod noget, som udgangspunkt. Jeg har observeret, igennem en del debatter og læsebreve, at når man bliver sur, så har man ramt en øm plet.
    Når du skriver du ikke sidder i Byrådet for at blive genvalgt, men for at træffe svære beslutninger. Tror jeg du tager lidt fejl af din opgave. Du sidder der vel for at træffe beslutninger, som er til gavn og glæde for borgerne i Sønderborg Kommune, også gerne i Gråsten, inden for de givne økonomiske rammer? Det har jo intet med populisme at gøre når man lytter til borgernes ønsker. Det er vel derfor man har et repræsentativt demokrati, med byrådsmedlemmer, som også gerne vil genvælges, men bevar os – det er da legitimt når man på forhånd går ud fra man ikke bliver genvalgt - så bliver man i hvert tilfælde ikke skuffet når det så sker.

    Med venlig hilsen
    Hans Peter

    SvarSlet
  5. Nå, for at få en afslutning på dette:

    Hvis man som politiker kun har fokus på at blive genvalgt, bør man ikke være politiker, fordi så er man mere fokuseret på meningsmålinger end de foreliggende problemer. Desværre er de fleste politikere inficeret af den bacille.

    Og det er dig det tager fejl, Hans Peter (synes jeg så): Jeg har ikke engang besluttet om jeg genopstiller, så genvalg er som sagt slet ikke i min optik lige nu. Hvad med dig? Hvornår tager du ansvar, så du kan forfægte dine synspunkter i et beslutningsdygtigt organ?

    Det med at være sur var nu mere møntet på dig. Og den udbredte misforståelse, som du er med til at sprede, at Gråsten bliver snydt af den store stygge ulv Sønderborg, ER en misforståelse. Du har jo så glimrende selv rapporteret om Stadions og det gamle klubhus renovering. Vi har fået ny boldbane på Årsbjerg, Gråsten er netop udpeget som fokusby med henblik på bosætning (det vil sige at planstrategien/kommuneplanen kommer til at afspejle dette), vi arbejder på at få udvidet Buskmosevej, så tung trafik til og fra Motorvejen kan ledes den vej og ud over Egernsund/Broager, hvor behovet er der, der skal etableres cykelsti fra Kværs til Gråsten, vi får en splinterny og topmoderne børnehave/vuggestue, der er begyndt et arbejde (i foreningsregi) omkring en hal 2 i Gråsten, og og og... Desuden har byen og oplandet en usædvanlig stærk forenings- og erhvervsstruktur, der gør, at vi rent faktisk kan mange ting selv i Gråsten. Det skal vi da være stolte af, i stedet for at stille os med hånden fremme.

    mvh/Michael

    SvarSlet
  6. Kære Michael Schlüter

    Nu bliver der jo meget sjældent foretaget meningsmålinger på det ren kommunale plan, Så hvis nogen vil drive deres politik ud fra dem -ville de ha´et meget sparsom materiale til rådighed og som målestok for "elskethed" :-)

    Det med at være sur, er jo altid et spørgsmål om temperament - jeg er aldrig sur - men det kan man jo altid bruge som argument, når der ikke er flere af de rigtige - du er - nej det du... øh.. man kan forfalde til det :-)

    Jeg anerkender at der er blevet lavet et og andet i Gråsten, men det er det lange seje træk, som gør at det også fremover bliver ved med at være sådan.

    Det er vigtigt, at der findes politikere i Sønderborg Byråd, som taler Gråsten´s sag og da har men en særlig forpligtigelse - når man er valgt i området, det er min opfattelse - du har en anden, har jeg forstået.

    Med venlig hilsen

    Hans Peter

    SvarSlet